İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, ülkesinin ABD ile anlaşmazlığın çözümü için her zaman diyaloğa öncelik verdiğini bildirdi.
Pezeşkiyan, bu konuda X hesabı üzerinden açıklamada bulundu.
Cumhurbaşkanı, "İran İslam Cumhuriyeti diyaloğu ve uzlaşmayı memnuniyetle karşılamış olup bu yaklaşımı sürdürmektedir. Yükümlülüklerin ihlali, abluka ve tehditler gerçek müzakereler için temel engellerdir" diye belirtti.
Belirtmek gerekir ki, 11 Nisan'da Tahran ve Washington İslamabad'da müzakereler yürütmüş olsa da, taraflar görüş ayrılıkları nedeniyle uzun vadeli bir anlaşmaya varamadılar.
21 Nisan'da ABD Başkanı Donald Trump, İran ile ateşkes rejimini uzatma niyetinde olduğunu açıkladı. İran devlet televizyonunun haberine göre ise Tahran, Washington'un tek taraflı olarak ilan ettiği bu kararı tanıma niyetinde değil ve kendi çıkarlarına uygun hareket edecektir."
Oxu.Az