"İran, Amerika Birleşik Devletleri ile herhangi bir geçici ateşkes anlaşmasına karşıdır, çünkü bu tür adımlar gelecekte askeri operasyonların yeniden başlamasına yol açabilir."
Bu konuda İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Said Hatibzade, Antalya Diplomasi Forumu çerçevesinde gazetecilere verdiği röportajda şunları söyledi:
"Biz hiçbir geçici barış anlaşmasını kabul etmiyoruz. Bu, diplomatik imkanları tüketen ve yeniden savaşa yol açan kusurlu bir döngüdür. Buna son verilmelidir."
Hatibzade ayrıca, aracılar vasıtasıyla sürdürülen temasların kalıcı bir çözüm bulunması amacıyla gerçekleştirildiğini vurguladı.
Hatırlatalım ki, 28 Şubat'ta İsrail Savunma Bakanı Israel Katz, İsrail Savunma Kuvvetlerinin İran'a önleyici saldırı düzenlediğini açıkladı. Daha sonra ABD Başkanı Donald Trump, ülkesinin de İran'a karşı askeri operasyona katıldığını bildirdi.
İran ise kendi adına İsrail'e onlarca balistik füze fırlattı. İsrail Savunma Kuvvetleri atışları doğruladı, ülke genelinde sirenler çaldı ve hava savunma sistemleri devreye girdi.
1 Mart'ta İran'ın Dini Lideri Ali Hamaney'in saldırılar sırasında öldürüldüğü ilan edildi.
İran, ABD'nin askeri üslerinin bulunduğu komşu ülkelerin çoğuna füze saldırıları düzenledi. Bu nedenle söz konusu ülkelerde hava sahası geçici olarak kapatıldı.
Ayrıca Hürmüz Boğazı'ndan gemilerin geçişinde ciddi sorunlar yaşandı.
Daha sonra İslamabad'da tarafların ilk görüşü gerçekleştirildi.