İran askerlerinin Hürmüz Boğazı'nda iki konteyner gemisini ele geçirmesinin görüntüleri yayıldı.
Videoyu İslam Devrimi Muhafızları Ordusu (SEPAH) ile bağlantılı Telegram kanalı paylaştı.
Karelerde her iki gemiye İran bayrağı altında yüzen botun yaklaştığı görülüyor. Ardından silahlı SEPAH askerleri konteyner gemilerinin güvertesine çıkarak hizmet alanlarından geçiyorlar.
Bir gün önce SEPAH'ın deniz kuvvetlerinin iki gemiyi ele geçirerek İran kıyılarına doğru eşlik ettikleri ortaya çıkmıştı. Gemiler gerekli izinleri almadan Hürmüz Boğazı'ndan geçmeye teşebbüs etmişlerdi.
Söz konusu olan Panama bayrağı altında yüzen MSC Fracesca ve Liberya'yı temsil eden MSC Epaminondas gemileridir.
SEPAH, Hürmüz Boğazı'nda asayişi ve güvenliği bozmayı İran için "kırmızı çizgiler" olarak nitelendirdi.