Bugün Resmi Gazete'de yayımlanan ve yürürlüğe giren eşel mobil sistemini değerlendiren Türkiye Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek "Dezenflasyonu desteklemek için eşel mobil sistemini devreye aldık" değerlendirmesinde bulundu.
Eşel mobil sistemi ile akaryakıta gelen ve gelecek zamların yüzde 75'i devlet tarafından karşılanacak.
Bakan Şimşek; "Jeopolitik gelişmelerin ekonomiye etkisini sınırlamak amacıyla, kamu maliyesi olarak dezenflasyonu önceliklendiren önemli bir adım attık.
Geçici olduğunu değerlendirdiğimiz petrol fiyat şokunun etkisini azaltmak için eşel mobil sistemini geçici olarak devreye alıyor, akaryakıttaki fiyat artışlarının yüzde 75’e kadar olan kısmını vergilerden karşılıyoruz.
Mali disiplinden taviz vermeden dezenflasyonu desteklemeye devam edeceğiz." değerlendirmesinde bulundu.
Haber Global