Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, IMF ve Dünya Bankası Bahar Toplantıları çerçevesinde yürüttüğü yoğun temaslar sırasında Türkiye'nin ekonomik tablosunu uluslararası yatırımcılarla paylaştıklarını ifade etti. Çok sayıda küresel kuruluş ve yatırımcıyla görüşmeler gerçekleştirdiklerini aktaran Şimşek, Türkiye'nin sağlam ekonomik yapısı ve stratejik pozisyonuyla mevcut küresel güçlüklerden daha da güçlenerek çıkacağını uluslararası muhataplarına ilettiklerini belirtti.
Bakan Şimşek, Uluslararası Para Fonu (IMF) ve Dünya Bankası Bahar Toplantılarının ardından sosyal medya hesabı üzerinden değerlendirmelerde bulundu.

Kapsamlı görüşmeler gerçekleştirdiklerini dile getiren Şimşek, "Tüm görüşmelerimizde, Türkiye'nin güçlü ve dayanıklı ekonomisi, stratejik konumu ve yüksek potansiyeliyle bu zorlu dönemi güçlenerek aşacağı mesajını vurguladık." şeklinde konuştu.
Şimşek, paylaşımında şunları kaydetti;
"Pek çok kuruluş ve yatırım bankasının ev sahipliğinde bini aşkın yatırımcıya ülkemizin ekonomik görünümünü sunduk, MÜSİAD organizasyonuyla reel sektör temsilcileriyle bir araya geldik. Dünya Bankası, Asya Altyapı Yatırım Bankası, Asya Kalkınma Bankası ve Dünya Ticaret Örgütü başkanlarıyla ikili görüşmeler gerçekleştirdik. Kredi derecelendirme kuruluşlarıyla da temaslarda bulunduk. Türkiye'yi Orta Koridor'un merkezine taşıyacak IN-RAIL projesini hayata geçirdik.
Birçok ülkenin maliye bakanıyla ikili temaslar yürüttük. Münih Güvenlik Konferansı'nda küresel güvenlik meseleleri ve transatlantik işbirliği konularındaki değerlendirmelerimizi aktardık. G20, IMFC, FATF ve İklim için Maliye Bakanları Koalisyonu toplantılarında yer aldık. Gerçekleştirdiğimiz tüm görüşmelerde Türkiye'nin güçlü ve dayanıklı ekonomisi, stratejik konumu ve yüksek potansiyeliyle bu çalkantılı süreci güçlenerek atlatacağı mesajını net bir şekilde ilettik."
Anadolu Ajansı