En düşük SSK ve Bağ-Kur emekli maaşının 20 bin TL'ye yükseltilmesiyle oluşan 3.119 TL'lik maaş farkı, bugün emeklilerin hesaplarına yatırılacak.
Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), söz konusu farkın bugün (4 Şubat Çarşamba) ödeneceğini açıkladı.
En düşük emekli aylığı, ilk etapta yüzde 12,19 zamla 18.939 TL'ye yükselmişti. Ancak yapılan ikinci düzenleme ile zam oranı yüzde 18,48'e çıkarıldı ve en düşük maaş 20 bin TL olarak belirlendi. Bu düzenleme, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Bürokrasi açıklamasına göre, bu artıştan yaklaşık 4,9 milyon emekli yararlanacak ve toplamda 69,5 milyar TL kaynak aktarılacak.
SGK, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, "Emeklilerimize ve hak sahiplerine fark tutarlarını ödüyoruz. Ödemelerinizi gelir/aylık aldığınız banka ve PTT şubelerinden 4 Şubat 2026 tarihinde tahsil edebilirsiniz" ifadelerini kullandı.
Ocak ayı emekli maaşları daha önce ödenmiş olduğu için, en düşük maaşın 20 bin TL'ye yükseltilmesinden kaynaklanan 3.119 TL'lik fark, emeklilerin hesaplarına ek ödeme olarak bugün yatırılacak.
En Son Haber