"Eğer insan sürekli uykusuzlukla karşılaşıyorsa, bu hormonal dengenin bozulmasına ve sonuç olarak gece iştahının oluşmasına neden olabilir."
Bunu gazeta.ru'ya açıklamasında Rusyalı bilim adamı Eduard Yagupov söyledi.
O, "Normal durumda melatoninin (uyku hormonu) pik seviyesi akşam ve gecenin ilk yarısına denk gelir, sonra ise seviyesi kademeli olarak azalır. Kortizol (stres hormonu) ise aksine, ayna etkisi gibi davranmalıdır: gece minimum seviyede olmalı, sabaha doğru ise artmalıdır ki, organizmanın uyanmasına ve aktif güne başlamasına yardımcı olsun.
Sorunlar o zaman başlıyor ki, insan zamanında uykuya dalmıyor, gece sık sık uyanıyor veya uykuda apne (horlama) ile sıkıntı çekiyor. Bu durumda organizma geceyi stres olarak algılıyor.
Eğer beyin uyku sırasında rahatsızlık veya oksijen yetersizliği tespit ederse, tehlike sinyali devreye girer. Kortizol keskin şekilde yükselir - tam da minimum seviyede olması gereken zamanda. Sonuç olarak melatonin ve kortizol dengesi bozulur, gece iştahı artar, insüline duyarlılık değişir, yağların parçalanması yavaşlar ve testosteron seviyesi düşer" diye belirtti.
Uykusuzluğun diğer sonuçları arasında arteriyel hipertansiyon, metabolik sendrom, insülin direnci ve şeker hastalığının gelişme riskinin artması da gösterilmektedir.
Oxu.Az