İstanbul Valisi Davut Gül, sahipsiz hayvan sorunu konusunda bazı belediyelerin hala yeterli adımları atmadığını vurguladı. İstanbul'un su durumuna da değinen Vali Gül, "Allah Cumhurbaşkanımızdan razı olsun. İstanbul'a 150-200 kilometre uzaklıktan su getiriliyor" ifadelerini kullandı.
İstanbul Valisi Davut Gül, medya mensuplarıyla toplantı gerçekleştirdi.
Tarihi Sepetçiler Kasrı'nda düzenlenen buluşmada Vali Gül, haber ajansları, gazete ve televizyon yöneticileri ile yazarların karşısına çıktı. İstanbul'a ilişkin 3 yıllık güvenlik verilerini paylaştıktan sonra basın mensuplarının sorularını yanıtladı.
Sahipsiz hayvanlar konusunda sorulan bir soruya cevap veren Gül, göreve geldikleri günden bu yana vatandaşların bu konuda yaşadıkları sıkıntıları yakından takip ettiklerini belirtti.
İstanbul'da su sorunu var mı?
Vali Gül, Ankara'da yaşanan su krizi sonrasında gündeme gelen İstanbul'daki su durumuna ilişkin de açıklamalarda bulundu.
Türkiye'nin su zengini bir ülke olmadığını hatırlatan Gül, "İstanbul'da şu an itibariyle bir su krizi yaşanmıyor. Ancak bu, İstanbul'a bol yağmur yağdığı ya da kentte dereler ve akarsular çok olduğu için değil.
Allah Cumhurbaşkanımızdan razı olsun. İstanbul'a biliyorsunuz 150-200 kilometre uzaklıktan sular getiriliyor. Melen'den su tedarik ediliyor.
Normal şartlarda vanaları kapatsak, İstanbul'da muhtemelen bir ay sonra suyumuz kalmayacak. Bu nedenle suyu verimli kullanma zorunluluğumuz var." değerlendirmesinde bulundu.
İçişleri Bakanlığı'nın sahipsiz hayvanlar konusunda yaptığı düzenleme ve planlamalara değinen Gül, şu açıklamaları yaptı:
"Belediyelerle defalarca toplandık, yazılı ve sözlü uyarılarda bulunduk. Birinci mazeret şuydu: 'Biz bu köpekleri, sahipsiz hayvanları nerede barındıralım, yer yok' dediler.
Haklı olarak bakıyorum. Orman alanları içerisinde talep eden tüm belediyelere yer tahsis ediliyor.
Artık hiçbir belediyemiz, 'Biz sahipsiz hayvanları toplayacağız ama götüreceğimiz yer yok, barındıracağımız yer yok' diyemeyecek."
Yasal düzenleme yapıldı. Sahipsiz hayvanların mutlaka sokaklardan toplanıp güvenli yerlere götürülmesi gerekiyor. Yeni oluşturulan alanlarda etrafı çevrili, 40-50 bin metrekarelik geniş yaşam alanları mevcut.
Belediyeler tarafından hayvanların beslenme, barınma ve kısırlaştırılması işlemleri gerçekleştiriliyor. Yapılan iş hem vicdani hem hukuki. Sorun şu ki, bazı belediyelerimiz henüz yeterince harekete geçmedi.
Allah korusun, istemeyiz ama herhangi bir insana ciddi bir zarar geldiğinde Sayın Bakanımız, 'Belediye başkanlarından başlayarak bütün sorumlularla ilgili yasal işlem yapacağız' dedi.
Sahipsiz hayvanlar toplanacak, kısırlaştırılacak ve yaşam alanlarında bakılacak. Eksik kalan bir şey varsa tamamlayacağız."
Anadolu Ajansı