Kalp iskemik hastalığının en büyük tehlikelerinden biri, uzun süre hiçbir belirti (semptom) göstermeden gelişmesidir.
Bu konuda Rusyalı kardiyolog Yuri Lopatin RİA Novosti'ye verdiği röportajda bilgi verdi.
Doktorun sözlerine göre, tam da bu özelliğinden dolayı iskemik hastalık, kalp sorunlarıyla ilgili meydana gelen ani ölümlerin başlıca nedenlerinden biridir:
"Yüksek risk grubuna enfarktüs, kalp yetmezliği ve ayrıca ağır aritmi geçirmiş hastalar dahildir".
Uzman, fazla kilonun, arteriyel hipertansiyonun (yüksek kan basıncı), yüksek kolesterolün, sigara kullanımının, hareketsiz yaşam tarzının ve stresin de hastalığın gelişimi için ciddi risk faktörleri olduğunu belirtti.
Ani ölüm riskiyle ilgili diğer önemli faktör ise genetiktir. Şöyle ki, yakın akrabalarda kalp-damar hastalıklarının erken tespit edilmesi veya ailede bu nedenle ani ölüm vakalarının bulunması ciddi bir uyarıdır ve bu durumda kişilerin mutlaka muayeneden geçmeleri gerekmektedir.
Oxu.Az