Türkiye'de organ bağışı süreci dijital ortama taşındı. Sağlık Bakanlığı tarafından hayata geçirilen yeni uygulamayla vatandaşlar artık e-Devlet ve e-Nabız üzerinden organ bağışı vasiyetlerini oluşturabilecek.
Oxu.Az'ın haberine göre, Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, yeni sistemle organ bağışının çok daha kolay ve erişilebilir hale geldiğini belirtti. Memişoğlu, "Her Bağış Yeni Bir Hayattır" sloganıyla vatandaşlara çağrıda bulunarak, "Bugün bir adım atalım, yarın hiç tanımadığınız insanlara umut olalım" dedi.
6 Adımda Dijital Organ Bağışı
Yeni düzenleme kapsamında, organ bağışı beyanı artık sadece birkaç adımda dijital olarak yapılabilecek. Bakanlık, bu süreci anlatan 6 adımlık bilgilendirme videosunu da yayımladı. Yönetmelikte yapılan değişiklikle birlikte, vatandaşlar e-Nabız ve e-Devlet sistemleri üzerinden organ bağışı tercihlerini belirleyebilecek.
Uygulamanın, bürokratik işlemleri azaltarak süreci hızlandırması ve organ bağışı konusunda farkındalığı artırması hedefleniyor.