Türkiye'deki uçak yolculuklarında beklenen yenilik nihayet hayata geçti. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bugün itibarıyla iç hat uçuşlarında tüm yolculara ücretsiz su ikramının başladığını resmi olarak duyurdu.
Oxu.Az'ın haberine göre, Bakan Uraloğlu, bu önemli gelişmeyi sosyal medya hesabından paylaştığı mesajla kamuoyuna duyurdu. Paylaşımında, "Bir bardak suyun lafı mı olur? diyenler olabilir ama biz biliyoruz ki küçük ayrıntılar, gönüllerde yer eder. Milletimiz için her detayı düşünmeye, en iyisini yapmaya devam edeceğiz" ifadelerine yer verdi.
✈️💧 Tüm iç hat uçuşlarımızda bugün itibarıyla su ikram etmeye başladık.
— Abdulkadir URALOĞLU (@a_uraloglu) September 15, 2025
“Bir bardak suyun lafı mı olur?” diyenler olabilir 🙂
Ama biz biliyoruz ki küçük ayrıntılar, gönüllerde yer eder.
Milletimiz için her detayı düşünmeye, en iyisini yapmaya devam edeceğiz.… pic.twitter.com/x4hMG4DPvo
Hatırlanacağı üzere Bakan Uraloğlu, 7 Eylül'de yaptığı açıklamada, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü aracılığıyla yolcu taşımacılığı yapan tüm havayolu işletmelerine gönderilen talimat kapsamında, uçuş süresince her yolcuya en az 200 mililitre içme suyunun ücretsiz temin edilmesinin zorunlu hale getirileceğini duyurmuştu.
Uraloğlu, özellikle yaz aylarında, uzun süren beklemelerde ya da kabin içi havalandırmanın yetersiz kaldığı durumlarda yolcuların susuz kalmasının, baş ağrısı, konsantrasyon kaybı, hatta tıbbi acil durumlara kadar varabilen riskler oluşturabildiğine dikkat çekmişti.
"Bu uygulama ile hem sağlık risklerini azaltmayı hem de uçuş memnuniyetini artırmayı hedefliyoruz. Uluslararası operasyonel iyi uygulama örneklerinde de yolcuların temel ihtiyaçlarının karşılanması işletmelerin sorumlulukları arasında görülüyor. Yolculara ücretsiz içme suyu ikramı, yolcu memnuniyetini ve işletmelerimizin uluslararası saygınlığını artıracak." ifadelerini kullanmıştı.