İngiltere İçişleri Bakanlığı ABD'li rapçi Kanye West'in ülkeye girişini yasakladı.
Bu konuda İngiltere İçişleri Bakanlığı tarafından açıklama yapıldı.
Kanye West bu yaz Londra'da düzenlenecek Wireless müzik festivaline katılmaya hazırlanıyordu. Ancak kendisine İngiltere'ye giriş izni verilmedi. Ülkenin İçişleri Bakanlığı, onun kamuoyu önündeki çıkışlarının "toplumun refahına" hizmet etmeyeceğini değerlendirdi.
Daha önce dört şirketin "Wireless" festivaline sponsorluk yapmaktan vazgeçtiği ifade edildi. Bunun sebebi Kanye West'in etkinliğin headliner'ı (festivalin finalinde sahne alan ana ve en ünlü katılımcı) ilan edilmesidir. Festivalin temmuz ayında Londra'nın Finsbury Parkı'nda düzenlenmesi ve rapçinin art arda üç gün boyunca sahne alması planlanıyordu. West en son İngiltere'de 2015 yılında Glastonbury festivalinde sahneye çıkmıştı.
Rapçi son yıllarda, özellikle Nazizm ve kölelik konularında dile getirdiği görüşleri, ayrıca bazı durumlarda Nazi sembollerini sergilemesiyle sık sık tartışmalara neden oldu. Nitekim 2025 yılının mayıs ayında yayımladığı şarkının nakarat kısmında Nazi selamını andıran bir ifade kullandı.
İngiltere Başbakanı Keir Starmer, rapçinin önceki antisemitik açıklamalarını ve Nazizmi öven görüşlerini göz önünde bulundurarak, onun festivale davet edilmesini "büyük endişe yaratan" bir durum olarak nitelendirdi.
Sanatçı ise "Wireless" festivali etrafında oluşan tartışmalar zemininde İngiltere Yahudi cemaatinin temsilcileriyle görüşmeye hazır olduğunu bildirdi. İngiliz Yahudileri Temsilciler Kurulu ise yanıt olarak West ile görüşmeye ilgi duyduklarını ifade etti, ancak öncelikle onun festivaldeki performansından vazgeçmesinin gerekliliğini vurguladı.
BBC