Azerbaycan, Amerika Birleşik Devletleri ile İran İslam Cumhuriyeti arasında ilan edilen ateşkesi alkışlıyor.
Bu konuda Azerbaycan Dışişleri Bakanlığı bir açıklama yayımladı.
Açıklamada, Azerbaycan Dışişleri Bakanlığı'nın ateşkesin sağlanmasında arabuluculuk yapan tüm tarafların çabalarını yüksek değerlendirdiği belirtildi:
"Bu ateşkesin bölgede gerginliğin azalmasına, aynı zamanda kalıcı barış ve istikrarın tesis edilmesine katkı sağlayacağını umuyoruz.
Tarafları mevcut meselelerin çözümü doğrultusunda ve karşılıklı güvenin oluşturulmasına yönelik verimli bir diyaloğa çağırıyoruz.
Azerbaycan, bölgede kalıcı barışın, güvenliğin ve iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik girişimleri desteklemeye her zaman hazırdır."
Hatırlatalım ki, ABD ve İsrail 28 Şubat'ta İran'a karşı askeri operasyonlara başladı. Sonuç olarak İran'ın dini lideri Ayetullah Ali Hamaney ve bir dizi üst düzey yetkili öldürüldü. Bunun ardından İran, İsrail'in yanı sıra ABD ve müttefiklerinin askeri üslerinin bulunduğu Suudi Arabistan, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Umman, Bahreyn, Irak ve Kıbrıs'ta belirlediği hedeflere saldırılar düzenlemeye başladı.