AGİT Parlamenter Asamblesi (PA) Başkanı Pere Coan Pons, Ermenistan ve Azerbaycan'ın ortak başvurusunun ardından AGİT Bakanlar Konseyi'nin Minsk sürecinin kapatılmasına ilişkin kararını memnuniyetle karşıladı.
Oxu.Az'ın haberine göre, o, bu konuyla ilgili X sosyal platformunda paylaşımda bulundu.
"Diyaloğa dayalı bu tarihi adım, Güney Kafkasya'da kalıcı barış yolunu güçlendiriyor. Bu süreci desteklemeye devam edeceğiz" diye AGİT PA Başkanı vurguladı.
I welcome @OSCE Ministerial Council decision to close the Minsk Process following the Joint Appeal of Armenia/Azerbaijan. This historic step, rooted in dialogue, strengthens the path to lasting peace in South Caucasus. We will continue to support this process. 🇦🇲🤝🇦🇿 @oscepa
— Pere Joan Pons Sampietro (@perejoanpons) September 1, 2025