21 Haziran 2025 tarihinde Azerbaycan Dışişleri Bakanı Ceyhun Bayramov, İslam İşbirliği Teşkilatı'nın (İİT) İstanbul'da düzenlenen 51. Dışişleri Bakanları Konseyi Oturumu çerçevesinde organize edilen olağanüstü toplantıya katıldı.
Azerbaycan Dışişleri Bakanlığı'ndan Oxu.Az'a yapılan açıklamaya göre, Bakan toplantıdaki konuşmasında İsrail-İran çatışması sonucunda Orta Doğu'daki güvenlik durumunun keskin bir şekilde değişmesinin endişe verici olduğunu, sivil insanların hayatını ve ayrıca bölgesel ve uluslararası istikrarı tehdit eden durumun kabul edilemez olduğunu belirtti.
Sıkı etnik ve kültürel bağlarımızın, uluslararası hukuk normlarına, özellikle egemenlik, toprak bütünlüğü ve sınırların dokunulmazlığına dayalı komşuluk ilişkilerimizin mevcut olduğu İran topraklarında sivil ve nükleer altyapıya verilen zararın bölgesel ölçekte sivil halka ve çevreye ciddi tehlike oluşturması açısından özel bir endişe kaynağı olduğu bildirildi.
Mevcut durumun daha da gerginleşmesine neden olabilecek adımlardan kaçınılmasının önemi vurgulandı.
Konuşmada, çatışma ve krizlerle çevrili bölgede uzun süren bir sonraki silahlı çatışmanın önlenmesine, tüm askeri operasyonların derhal durdurulması ve uluslararası hukukun norm ve ilkelerine dayalı diplomatik sürecin yeniden başlatılmasına çağrı yapıldı.