10 Temmuz 2025 tarihinde Birleşik Arap Emirlikleri'nin Abu Dabi şehrinde Azerbaycan Cumhurbaşkanı ile Ermenistan Başbakanı arasında görüş gerçekleştirildi ve Azerbaycan-Ermenistan devletlerarası normalleşme gündeminin çeşitli yönleri ele alındı.
Oxu.Az'ın bildirdiğine göre, konuyla ilgili olarak Azerbaycan Dışişleri Bakanlığı (Dışişleri) bir açıklama yayımladı.
İkili görüşmelerin normalleşme süreci ile ilgili tüm meselelerin çözümü için en verimli format olduğu teyit edildi ve bu temel üzerinde sonuç odaklı diyalogun devam ettirilmesi kararlaştırıldı.
Sınırın delimitasyonu sürecinde elde edilen ilerlemeler değerlendirilirken, liderler bu yönde pratik çalışmaların devam ettirilmesi için ilgili devlet komisyonlarına görevler verdi.
Taraflar ayrıca iki ülke arasında ikili görüşmeleri ve güven inşa tedbirlerini sürdürme konusunda anlaşmaya vardılar.
Azerbaycan Cumhurbaşkanı ve Ermenistan Başbakanı, Birleşik Arap Emirlikleri Başkanı Sayın Şeyh Muhammed bin Zayed Al Nahyan'a samimi ev sahipliği ve ikili görüşmenin organizasyonu için teşekkürlerini sundular.
Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev'in Ermenistan Başbakanı Nikol Paşinyan ile görüşmesi çok yapıcı ortamda geçti.
Oxu.Az'ın haberine göre, Ermenistan ile Azerbaycan arasında barış gündeminin önemli yönleri - sınırların belirlenmesi, Zengezur koridorunun açılması ve geliştirilmesi, barış anlaşmasının paraflanması ve diğer konularla ilgili çok ciddi ve kapsamlı görüşmeler yapıldı.
Bu temasların ve görüşmelerin hem çeşitli çalışma grupları düzeyinde, hem de daha yüksek düzeylerde devam ettirilmesi konusunda genel bir anlaşmaya varıldı.