OpenAI şirketi, iç tartışmalar ortamında sohbet botundaki "yetişkin modu"nun piyasaya sürülmesini belirsiz bir süreye erteledi.
Bu konuda Financial Times, birkaç kaynağa dayanarak bilgi paylaştı. Şirket, bu bilgiyi doğruladı.
Geçen yıl duyurulan "yetişkin modu" işleviyle ilgili endişeler ortaya çıktı. Söz konusu işlevin yapay zeka sistemlerine sağlıksız bir bağımlılık yaratabileceği, ayrıca çocuklar ve gençler üzerinde olumsuz etki bırakabileceği ihtimali değerlendiriliyor.
OpenAI, böyle bir ürünün piyasaya sürülmesiyle ilgili karar verilmeden önce uzun vadeli araştırmalar yapma niyetinde olduğu bildirdi.
Şirketin eski üst düzey çalışanlarından biri, "Yapay zeka, dostların veya ailenin yerini almamalıdır, normal insani ilişkiler korunmalıdır" diye açıklama yaptı. O, kısmen bu nedenle işten ayrıldığını da sözlerine ekledi.
Oxu.Az