"İran, Yemen'deki Ensarullah grubunun (Husiler) isyancılarını Kızıldeniz'de deniz taşımacılığına karşı bir kampanya başlatmaya teşvik ediyor. Ancak grubun askeri liderliği içinde çatışmanın daha da tırmanması konusunda görüş ayrılıkları mevcut."
Bildirildiğine göre, grup içindeki görüş ayrılıkları eylemlerinin saldırganlık derecesiyle ilgilidir. Bu durum, Husilerin çatışmaya bir ay sonra dahil olmak istemesinin nedenini kısmen açıklamaktadır. Ajans, Husilerin son açıklamasında askeri operasyonları ABD ve İsrail'in İran ve Hizbullah dahil olmak üzere müttefiklerine yönelik saldırılar durdurulana kadar sürdüreceklerini ilan ettiklerini belirtiyor. Ancak beyanatlarında Kızıldeniz'deki tankerlere saldırma niyetlerini özellikle belirtmemişlerdir. Kaynaklar ayrıca ABD ve Suudi Arabistan yetkililerinin Avrupalı ortaklarını Husiler tarafından olası tırmanma konusunda bilgilendirdiklerini bildirmişlerdir. Onlar Yemen grubunun şu anda ABD ve Suudi Arabistan hedeflerine saldırılardan kaçınmak istediğini ifade ediyorlar. Aynı zamanda, haber kaynakları, İran'a karşı operasyonlar ne kadar uzun süre devam ederse, Husilerin Kızıldeniz'deki gemilere saldırma ihtimalinin o kadar yükseleceğini eklemişlerdir.