1 Nisan'da Moskova'da gerçekleştirilen üst düzey görüşmeler sırasında Rusya ve Ermenistan tarafı askeri-teknik alanda daha önce imzalanan anlaşmaların uygulanması konusunda ortak paydada buluştu.
Bu konuda Ermenistan Başbakanı Nikol Paşinyan gazetecilere yaptığı açıklamada bilgi verdi.
"Rusya ile askeri-teknik işbirliğimiz mevcut olmuştur ve hâlâ mevcuttur. Bir süre bu ilişkiler büyük ölçüde yavaşlamış veya durdurulmuştu. Ancak evet, önceki anlaşmaların hayata geçirilmesiyle ilgili ortak kararımız mevcuttur" diye hükümet başkanı vurguladı.
Belirtelim ki, 1 Nisan'da Ermenistan Başbakanı Moskova'ya ziyarette bulunarak Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ile görüştü. Görüşmenin ardından Rusya Başbakan Yardımcısı Aleksey Overçuk TASS'a verdiği röportajda, Ermenistan'ın artık Rusya'nın kendisiyle ekonomik ilişkilerini farklı bir düzlemde kurmak zorunda kalacağı sınıra çok yaklaştığını belirtti. İki ülke arasındaki iş ilişkilerinden söz eden Rus yetkili, Moskova'nın Ermeni iş insanları için herhangi bir kısıtlama uygulamak niyetinde olmadığını, ancak ülkede Rus şirketlerine karşı istenmeyen bir tutum senaryosunun gerçekleşmesi halinde Rusya tarafının her şeyin eskisi gibi olduğuna dair diplomatik bir görüntü yaratmayacağını ekledi.