"Ermenistan ve Türkiye şu anda ilişkilerinin normalleştirilmesi sürecinde doğru yolda ilerliyorlar".
Oxu.Az'ın TASS ajansına dayanarak verdiği habere göre, bunu Ermenistan Başbakanı Nikol Paşinyan Erivan'da "Orbeli: barış ve çok taraflı işbirliği inşası" konulu uluslararası forumda konuşması sırasında ifade etti.
O, bölgesel açıdan Ermenistan'ın istisnai bir duruma sahip olduğundan emin olduğunu belirtti - Erivan'ın bölgedeki tüm ülkelerle, o cümleden Türkiye ve Azerbaycan'la kurumsal bağlantısı var. Onun sözlerine göre, bu daha önce mümkün değildi. "Ermenistan-Türkiye ilişkileri, kanaatimce, doğru yolda", diye başbakan belirtti.
Paşinyan'ın sözlerine göre, o, Ermenistan-Türkiye ilişkilerinin normalleşmesinden ve sınırın açılmasının bir zaman meselesi olduğundan daha önce bahsetti. "Ben bu görüşü teyit ediyorum, çünkü biz doğru yoldayız. Buradaki sorun bu yolun kat edilme hızıdır. Ancak belirtmek gerekir ki, bu yolun kat edilme hızını sadece iki ülkenin siyasi iradesi değil, aynı zamanda bazı çekim faktörleri de etkiliyor," diye o vurguladı.
O, Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ı Avrupa Siyasi Birliği'nin 2026 yılının Mayıs ayında Erivan'da gerçekleşecek zirvesine davet ettiğini de doğruladı. Bununla birlikte, bu ziyareti Türkiye tarafının yerine yorumlamayı uygun bulmayan Paşinyan, ziyaretin her halükarda gerçekleşeceğini umduğunu belirtti.