İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, ABD ile Umman'da yürütülen müzakereleri "adil çözüm yolu için başarılı fırsat" olarak nitelendirdi.
Bu konuda Azad İran Telegram kanalı bilgi yayınladı.
Onun sözlerine göre, komşu ülkelerin desteği ve Umman'ın ev sahipliğiyle gerçekleşen nükleer müzakerelerin yeni aşaması, mevcut sorunların diplomatik yolla çözümü için elverişli ortam yaratıyor.
İran Cumhurbaşkanı, Tahran'ın Nükleer Silahların Yayılmasının Önlenmesi Antlaşması çerçevesinde, uranyum zenginleştirme dahil olmak üzere haklarının korunmasında ısrarcı olduğunu bildirdi.
Pezeşkiyan, karşı tarafın yükümlülüklerini yerine getirmesi halinde İran'ın istenen her sonuca ulaşmaya hazır olduğunu ekledi.
Onun sözlerine göre, İslam Cumhuriyeti verdiği sözlere sadıktır ve samimi işbirliği isteyen ülkelerle ilişkileri geliştirmeye açıktır.
Hatırlatalım ki, 2025 yılı 29 Aralık'ta Tahran'da İran riyalinin keskin düşüşü nedeniyle esnafın protesto gösterileri başladı. Bir gün sonra protestolara öğrenciler de katıldı. Hoşnutsuzluklar kısa sürede İran'ın çoğu büyük şehrine yayıldı. 2026 yılı 2 Ocak'ta durum daha da gerginleşti - şehir sokaklarında kimliği belirsiz silahlı gruplar ortaya çıktı. Protestocularla kolluk kuvvetleri arasındaki silahlı çatışma vakaları arttı.
Ayaklanmaların doruk noktası 8 Ocak akşamına denk geldi, bu sırada en az 12 sivil vatandaş, aralarında bir çocuğun da bulunduğu kişiler hayatını kaybetti. Yetkililer 25 kolluk görevlisinin hayatını kaybettiğini bildirdi. Tahran Belediye Başkanı Alireza Zakani, protestocuların başkentte 25 camiyi yaktığını, 26 banka, üç sağlık merkezine, 10 devlet kuruluşuna, 48 itfaiye aracına, 42 otobüs ve ambulansa, ayrıca 24 konuta zarar verdiğini söyledi. İran yönetimi isyancıları terörist olarak nitelendirdi ve olayların organizasyonunda İsrail ve ABD'yi suçladı.