2026 yılında geçerli olacak asgari ücret rakamı için geri sayım başladı. Milyonlarca çalışanın merakla beklediği asgari ücret zammına ilişkin ilk görüşme 12 Aralık'ta gerçekleştirilecek. Birkaç toplantı sonrası net zam oranı kamuoyuyla paylaşılacak.
Oxu.Az'ın TGRT Haber'den aktardığı habere göre, şu anda asgari ücret; brüt 26.005,50 TL, net 22.104,67 TL olarak uygulanıyor.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, işçi ve işveren temsilcilerini 2026 yılı asgari ücretini belirlemek üzere yarın saat 14.00'te toplanacak.
İşçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu, çalışmalarını yaklaşık 3-4 toplantıda tamamlayacak.
Asgari ücret için resmi bir zam oranı henüz açıklanmadı. TÜRK-İŞ işçi tarafını, TİSK ise işveren tarafını temsil edecek. Görüşmeler tamamlandıktan sonra yeni rakam belirlenecek.
Ekonomik beklentilere göre bazı artış senaryoları şu şekilde hesaplanıyor:
%25 zam: 27.630 TL;
%27 zam: 28.072 TL;
%29 zam: 28.515 TL;
%31 zam: 28.957 TL;
%32 zam: 29.178 TL;
%33 zam: 29.399 TL.
Bu rakamlar tahmin niteliğinde olup, nihai karar komisyonun görüşmeleri tamamlamasının ardından açıklanacak.