Asgari ücret zammı için geri sayım resmen başladı.
Oxu.Az'ın Haber Global'den aktardığı habere göre, Asgari Ücret Tespit Komisyonu, aralık ayının ilk haftasında ilk toplantısını gerçekleştirerek milyonlarca çalışanın merakla beklediği görüşmelere start verecek. Yeni asgari ücret, en geç 31 Aralık 2025 tarihinde kesinleşmiş olacak.
Hatırlanacağı üzere asgari ücret, Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından 2025 yılı için net 22.104 TL, brüt 26.005 TL olarak belirlenmişti. İşveren tarafından ödenen SGK ve işsizlik sigortası primleri dahil edildiğinde işverene toplam maliyeti yaklaşık 30.621 TL'yi buluyor.
2026 ASGARİ ÜCRET ZAMMI SENARYOLARI
Merkez Bankası'nın 2026 için öngördüğü yüzde 16'lık enflasyon hedefi baz alındığında, asgari ücretin net 25 bin 640 TL, brüt ise 30 bin 165 TL seviyesine yükselmesi söz konusu olabilir.
MB'nin yıl sonu için belirlediği yüzde 31-33 aralığındaki enflasyon hedefine göre ise farklı senaryolar ortaya çıkıyor: Yüzde 31 oranıyla net 28 bin 956, brüt 34 bin 66 TL; yüzde 32 oranıyla net 29 bin 177, brüt 34 bin 326 TL ve yüzde 33 oranıyla da net 29 bin 398, brüt 34 bin 586 TL olarak hesaplanıyor.
ASGARİ ÜCRET İÇİN HANGİ TAHMİNLER KONUŞULUYOR?
Sabah Gazetesi'nin haberine göre kulislerde asgari ücret zammı konusunda hükümetin geçen yıl izlediği stratejinin örnek teşkil edebileceği konuşuluyor.
Komisyonun geçtiğimiz dönemde 2024 yılında gerçekleşen enflasyon yerine, 2025 yılı için hedeflenen enflasyon verisini referans aldığı hatırlatılıyor.
Geçen yıl yüzde 44'lük enflasyona rağmen komisyon asgari ücrete yüzde 30 zam yapmıştı. Kulislerde bu yıl da hükümetin sürdürdüğü sıkı para politikaları doğrultusunda yine hedeflenen enflasyon oranını temel alabileceği değerlendiriliyor.
Geçmiş yıllardaki uygulamalar göz önüne alındığında, hükümetin yüzde 5 ile 10 arasında bir refah payı ekleyebileceği de hatırlatılıyor.
Bu veriler ışığında asgari ücrete yüzde 20 ila 25 aralığında bir zam yapılabileceği senaryosu ağırlık kazanıyor.
Yüzde 20'lik bir artış gerçekleşirse net ücretin 26 bin 584 TL, brüt ücretin ise 31 bin 206 TL olması bekleniyor. Yüzde 25'lik zam durumunda ise net 27 bin 630 TL, brüt ise 32 bin 506 TL seviyesine ulaşılacak.