Yargıtay'dan kiracıları doğrudan etkileyen emsal niteliğinde çok önemli bir karar geldi. Artık sadece kira bedelini ödemek yeterli olmayacak; aidat ve fatura gibi yan giderlerin ödenmemesi durumunda ev sahipleri tahliye davası açabilecek.
Oxu.Az'ın Haber Global'den aktardığı habere göre, yüksek mahkemenin bu kararı konut piyasasında dengeleri değiştirecek nitelikte. Kira bedelini düzenli ödeseler bile elektrik, su ve benzeri yan giderlerini ödemeyen kiracılar için ev sahiplerinin tahliye yoluna başvurabilmesinin önü açıldı. Bu yeni düzenlemeye göre yan giderler de artık kira borcu kapsamında değerlendirilecek.
Ev sahibi, ödenmeyen yan giderler için yasal işlem başlatma hakkına sahip olacak. Özellikle dikkat çeken nokta ise, bu borçların 30 gün içinde ödenmemesi durumunda ev sahibinin tahliye davası açabilecek olması. Ancak uzmanlar, ev sahiplerinin bu konuda dikkatli davranması gerektiğini belirtiyor.
Gayrimenkul uzmanları ayrıca, olası anlaşmazlıkların önüne geçmek için kat maliklerinin genel kurul toplantılarına mutlaka katılmalarını tavsiye ediyor.