İngiltere, iklim değişikliği ile mücadele alanındaki olumlu katkılarından dolayı Azerbaycan'a teşekkürlerini bildirdi.
Oxu.Az'ın haberine göre, bu konuda ülkenin Azerbaycan'daki Büyükelçiliği X hesabı üzerinden açıklamada bulundu.
Açıklamada, "Azerbaycan COP başkanlığını Brezilya'ya devrederken, İngiltere COP29'da dünya topluluğunu iklim eylemleri konusunda birleştirdiği için Azerbaycan'a teşekkür ediyor. Bakü'den Belem'e ve sonra Londra'ya kadar, küresel ısınmayı 1,5°C'de tutmak amacıyla hedefleri daha da artırmaya devam ediyoruz" diye belirtildi.
Hatırlatmak gerekir ki, bugün Brezilya'nın Belem şehrinde BM İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 30. Taraflar Konferansı (COP30) başladı. Geçen yıl ise COP29 Azerbaycan'da düzenlenmişti.
As 🇦🇿 passes the COP presidency baton to 🇧🇷, the 🇬🇧 thanks @COP29_AZ for bringing the global community together this past year to advance climate action.
— UK in Azerbaijan (@ukinazerbaijan) November 10, 2025
From Baku to Belém and beyond, the 🇬🇧 is driving global ambition to keep 1.5°C within reach 🌍#COP30 pic.twitter.com/fXJc6xwIwU