"Azerbaycan ile barış Ermenistan, Azerbaycan, Güney Kafkasya ve AB için faydalı."
Oxu.Az'ın Ermenistan medyasından aktardığı habere göre, bunu ülkenin Başbakanı Nikol Paşinyan, Almanya'da Şansölyesi Friedrich Mertz ile görüşmesi sırasında dedi.
Paşinyan, Türkiye ile normalleşme konusuna da değindi.
"Umarım ve eminim ki, Ermenistan-Türkiye sınırının açılmasını başaracağız. Bu da AB ile, ayrıca Almanya ile doğrudan bağlantı demektir."
Başbakan Almanya Dış Politika Topluluğu'nda düzenlenen panel müzakerelerinde de bölgesel konulardan bahsetti. O, Azerbaycan'ın kendi topraklarından Ermenistan'a malların transitine koyduğu kısıtlamaları kaldırma kararını hatırlattı.
Başbakan, "Ben Azerbaycan Cumhurbaşkanı'nın bu kararını ve açıklamasını yüksek değerlendiriyorum, çünkü bu, çok önemli ve olumlu bir süreçtir. Sadece birkaç ay önce imkansız görünen olay şimdi gerçeğe dönüşmüş: Kazakistan'dan Ermenistan'a demir yolu ile Azerbaycan ve Gürcistan üzerinden tahıl taşınmış" dedi ve bunun bağımsız Ermenistan tarihinde görülmemiş bir olay olduğunu vurguladı.
Onun sözlerine göre, Ermenistan hem siyasi hem de teknik açıdan yolları açmaya ve Türkiye ile Azerbaycan arasında kendi topraklarından yük transitine izin vermeye hazır.
Paşinyan, "Eminim ki, barışın sağlanması için her gün çalışmakla, Washington Bildirisi'nin metnine ve ruhuna uymakla ve bu süreci bozabilecek noktaları reddetmekle Ermenistan ve Azerbaycan hükümetleri iki ülke arasında kalıcı barışı tesis edebilecekler" diye belirtti.
O, Trump Rotası (TRIPP) projesinin Orta Koridor'un önemli bir bileşeni haline gelmek, Avrupa, Güney Kafkasya ve Orta Asya arasında engelsiz iletişimi sağlamak için her türlü şansa sahip olduğunu vurguladı.
Başbakan, girişimin uygulanmasına gelecek yılın başında başlanabileceğini dedi.