Avustralya'nın CSIRO ve Adelaide Üniversitesi'nden araştırmacılar düzenli olarak sarı kivi yemenin vücuttaki C vitamini seviyesini etkili bir şekilde artırabileceğini tespit ettiler.
Oxu.Az'ın haberine göre, klinik araştırmanın sonuçları Nutrients bilimsel dergisinde yayımlandı.
Deneye C vitamini seviyesi düşük olan 26 kişi katıldı. Katılımcılar iki gruba ayrıldı: birinci gruptan günde iki adet kivi (SunGold kiwifruit) yemeleri istendi, ikinci grup ise kapsül şeklinde C vitamini aldı. Birkaç hafta boyunca bilim insanları stres, ruh hali ve yorgunluk hislerindeki değişiklikleri izlediler.
Kivinin ilaç preparatlarından daha hızlı ve etkili hareket ettiği ortaya çıktı: ilk dört günden sonra birinci gruptaki katılımcılar yorgunluğun azaldığını, bir haftadan sonra ise ruh halinin iyileştiğini ve yaşam tonusunun yükseldiğini belirttiler.